fredag den 22. august 2014

GDS (gør det selv)

En lille GDS til weekenden.
Jeg har fået en masse vintage "skydebilleder" i biksen, de er helt vidunderlige! 
Jeg tænkte med det samme på at lave et glas til min søn Frede, der elsker at gemme alt hans nips og dimsedut i glas og æsker.... 

Jeg har brugt:
Et ark skydebilleder 
Saks 
Skål med vand 
Fugtig klud
Et glas der har været syltet agurker i

Sådan gjorde jeg:
Jeg klippede alle motiver ud og lagde dem på skift i vandet ca. 1 min. 
Bagefter lagde jeg et motiv af gangen på kluden for at dryppe af.
Det afdryppede motiv "skød" (altså skubbede;-)) jeg over på glasset og duppede derefter luft bobler og vand væk.... 
Nemt hva?!? :-)

                   

                    

                    

                    


Utrolig nemt, men som alligevel giver et skønt resultat. 
Jeg tror jeg næste gang vil lave et lysglas eller male låget en lækker farve....

Rigtig god weekend og god fornøjelse.....

1 kommentar:

  1. Så fedt du er kommet igang og fedt med dit første rigtige indlæg. Glæder mig til at se skydebillederne i virkeligheden.

    SvarSlet